Pages

Saturday, August 28, 2010

kawan oh kawan...



*nak gtaw awai2, kali nie teman nak tulis panjang2..ngee*

teman ada ramai kawan. kawan jer ramai. tapi sahabat teman tak ramai. ada tak sampai 10 orang pown. teman memang senang nak berkawan, tapi susah nak bersahabat. huhu. dalam ramai2 kawan yang teman kenal, macam2 perangai diorang ada. ada yang baik depan, ada yang mulut puaka, ada yang suka pura2, dan macam2 ag la. ops. tak suma jahat tau. jahat tu kan objektif. susah nak jangka jahat seseorang tu macam mana kan.

teman tak suka mengutuk orang. lagi2 di bulan puasa yang mulia neyh. lagi la. syaitan tak dak, kita lak yang jadi syaitan. ish3.

apa erti kawan bagi korang? adakah kawan tu kena ikut apa yang korang cakap? tak ikut t korang kena boikot lak. adakah kawan tu kena jadi hamba korang?tak ikut t kena pinggir lak. adakah kawan tu kena beralah jer everything korang nak paper? tak ikowt kang korang kena chop selfish lak? adakah kawan bagi korang kena sentiasa give sumting kat korang?

sebenarnya macam2 yang ada dalam fikiran teman tentang "kawan". teman susah nak percaya orang. jadi terus terang teman cakap, teman memang tak percaya kawan teman. teman lebih percayakan sahabat2 teman. sebab diorang sentiasa ada untuk teman. faham teman. dan terima teman seadanya. thanks to them.

cuma, skunk nie, telinga teman tak tahan bila ada "kawan" yang baik di depan, tapi belakang, masya allah. mulut memang tak da tapis2 da. cakap ikut suka aty ja. da tu kata macam2 lak tu. yang betul ag banyak dari yang betul. dan yang paling penting bila da jadi macam nie tentu la si pengutuk akan menang dari segala aspek. baik dari segi tingkahlaku, perbuatan, dan segalanya. yang kena kutuk akan jadi seburuk2 orang.

teman tak cakap kosong. memang jadi depan2 teman, teman dengar sendiri. tapi maleh nak kata pa,. juz dengar ja (da rasa berdosa sebab da jadi macam subahat lak..huk3.)

teman cukup tak suka bila ada orang yang baik depan, tapi jahat di belakang. sedangka dengan orang lain bleyh buat macam tu, dengan teman ag la blwyh kan. kalu tak puas aty, cakap depan la. ag senang. ini kutuk belakang. hanya pengecut ja yg buat macam tu.huhu.

kalu da kata tak ikhlas, kta ja tak ikhlas. kan senang. kalu tamaw maafkan, kata ja tak payah maafkan. abeh cta. jangan dok kata " ok, aku maafkan kau". tapi dalam aty, 'huh, jangan harap aku maafkan kau'. jangan kata " aku halalkan apa yang kau pernah amek". tapi dalam hati, 'tak dak halalnya. sampai mati aku tak halalkan. biar kau terus berdosa dengan aku sampai mati'.

aduh. tu hipokrit nama nya. buat2 baik. ok2. teman tamaw tulis macam2. lain orang lain caranya. tak pa. manusia buat kesalahan. teman pown ada banyak wat salah gak. tak pa la. selagi tak babit teman, teman bleyh diam ja la. takkan nak masuk campur lak kan. biaq la. asalkan dia bahagia. huhu.

k la. maleh nak taip banyak2. t ag banyak teman tulis, ag banyak hal yg tak baik teman tulis. huhu.

k. daa. salam. tke cre..

p/s:they don't know what is friend...that's what i can say....

No comments: