Pages

Tuesday, January 18, 2011

menenangkan diri di tempat yang tenang....~senyum~

assalammualaikum...

"Ya Allah, kau tenangkan hati hambamu ini, kau tenangkan lah hati hamba-hambamu yang bergelora. kau berkatilah mereka, limpahkanlah rahmatmu kepada mereka Ya Allah. sesungguhnya hanya pada mu sahajalah yag layak di sembah. tiada tuhan melainkan engkau. aminn"

*terima kasih kerana membaca doa ini...=)*

ada sesiapa yang tengah serabut ke? or ada masalah. ok. as rasa as yang ada masalah kowt. hehe. well, sapa yang tak ada masalah kan. dan baru2 nie bertambah masalah as. tak pa la. mungkin bukan salah sesiapa melainkan salah diri as. diri as yag khilaf, yang banyak kekurangan dari kelebihan. tak pa la. as tak salahkan sesiapa dalam hal nie.

orang selalu cakap, kerana mulut, badan binasa. mungkin tu situasai yang as hadapi. tapi as tak mau nak fikir pasal benda nie. bagi as, ada lagi benda yang lebih penting patut as fikirkan. ada lagi besar masalah yang patut as fikirkan.

*see. cantik kan tempat nie? kalau kt port as selalu duduk lagi cantik. port tu ada kapel amek alih la plak tadi. hehe*
as sekarang nie ada kat satu tempat kegemaran as. tempat yang as akan datang ketika as ada masalah, masa as tengah serabut2. bagi as tempat nie, sangat cantik, penuh dengan warna alam, warna2 kegemaran as. ada biru, ada hijau. as suka sangat2.

mungkin sekarang apa yang as tanggung wat as fikir macam2. fikir itu la, ini la. di tambah satu lagi masalah. walau apa pown masalah yang as hadapi, tu bukan satu sebab untuk as mengalah dalam hidup as. as bukanlah mudah mengalah. kalau keras kepala tu, memang diri as lah. senang kata ketegaq. hehe.

sambil2 as update blog nie di tepi tasik nan indah, as suka tengok gelagat orang ramai yang ada kat sini. semuanya muka gembira ja. gembira dengan orang tersayang, gembira kacau as, eh. silap. gembira kacau orang. semua tu mampu buat as tersenyum sendiri. hilang lah kejap apa yang ada di benak as. lagi2 bila nampak budak kecil sebaya adik lia main bola dengan ayah dia. aduh. lagi la as tersenyum. *rindu adik lia n keluarga as*

seronok tengok tasik yang tenang nie. terbentang luas di depan mata as. kalau boleh as nak jadi setenang tasik nie. tenang tanpa ada yang kacau. kalau ada pown, tak lama lepas tu jadi tenang balik. tapi awas, sekali air tasik bekocak, bahaya jugak tu. hehe.

kali nie as lebih suka datang ke tasik nie sendirian. maaf kawan2. bukan tak mahu ajak kalian, tapi berilah masa untuk diri ini menyendiri. diri ini sangat2 memerlukan masa untuk sendirian. memikirkan apa yang patut.

untuk apa fikirkan masalah yang sememangnya ada dalam hidup kita. yang peting fikir cara penyelesaiannya. nangis hari2 pown tak guna jugak kan. buat habiskan masa dan tenaga ja. as berazam nak kurangkan air mata as. nak jimat sikit2. jenuh la ada masalah ja nangis. ish3 lama2 habis la air kat badan as nie. habiskan untuk nangis ja. haha.

*da nak balik. suka tengok air tasik nie. tenang jer.*

doa as, as harap segala masalah yang as tanggung akan selesai secepat mungkin. as masih lagi mampu tersenyum. bermakna as mampu lagi nak tanggung semua nie. jadi jangan risau ya Cik Ayu ku sayang. as masih lagi ok. nanti2 bila as g dating dengan Cik Ayu lagi, as story2 dengan Cik Ayu k. baru besh. kan? hehe..

wah. nak tulis apa lagi nie. as baca balik pown, rasa cam berterabur jer post kali nie. tak teratur. hehe. tak pa la. untuk mematangkan diri serta penulisan as, perlukan masa kan. jadi anggap la nie satu permulaan. =)

ok la. masa da lewat. bateri lappy si dia pown da makin sikit. as rasa da nak balik da. malam jap g mungkin entry nie akan di edit kowt. tunggu upload gambar lambat sangat la plak. adeh. as balik dulu la. assalammualaikum....

p/s: banyak2kan senyum, banyak2kan bersabar.....^_^

6 comments:

Ayu said...

sayang....jangan pendam masalah sorang2....=( ayu kan ada...huu...sorry kalau masaku kurang utkmu..

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

ish....tak da pe sngt la...cuma kdng2 tu terfikir gak la...tp tak der per sngt pown....kalau cter kowt sms tak besh...cter depn2 u bru besh..leyh nangeh2...haha.....taceh yunk...=)

Ayu said...

hah,,betoi2..bru leh peluk2 tabah..hehe

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

hehe,,taw xpa..last2ayu tdo kat bawah.haha

nojiukaeman said...

abeh la tpenyek t da org mrh lak jatoh arge hantaran t...lalala

Cik As said...

untuj ay hrga sntiasa nek..haha