Pages

Thursday, February 12, 2009

cinta pertama????memang menyakitkan......


assalammualaikum w.b.t....hello u guys.....
Kali ni teman nak cerita tentang cter cinta pertama teman...teman kenal cinta sejak teman darjah 6...12 tahun...mesti korng terkejut kan orng yng seganaz teman boleh jatuh cinta...tpi cinta ka tu???sebab teman suka tengok budak tu, suka perati tingkah laku dia...dia sangat tenang...buat apa pun, rileks ja...lain la teman...glojoh...haha....dah la tu, teman ni loklaq (tak senonoh) gler...bju sekolah teman msa p putih...blik umah ja mesti jdi belemoihnya (kotor)...hahaha....kalah bdak laki...teman mesti kena marah tiap2 kali teman blik umah...hehe....
teman tak tau perasaan itu cinta sampai la teman sedar teman masih sukakkan dia sampai teman form 4...kira la lama mana teman saka dekat dia...hehe...masa ni, teman dengan dia mmang kawan rapat...sejak form 3 lgi...hari2 kalau tak da kerja, teman mesti msj dengan dia...dia tetap macam tu...kalau dalam kelas, dia mesti diam...tak cakap banyak...tapi kalau msj dengan teman, masya allah, ada ja yang nak di boraknya...tapi kalau dalam kelas dia diam la plak...pura2 mcm kami bukan kawan rapat...teman senang dengan sikap dia yang tak sombong...orang pandai...teman tanya apa pun dia akan bagi tau...masa tu da bertiup kencang gossip dia ada couple dengan budak paling pandai dalam kelas teman...pelajar cemerlang sekolah la...tapi bla teman tanya, dia tak mengaku...jadi sebab teman percaya dekat dia, teman abaikan aja la gossip tu...
teman masih suka dekat dia...senyuman dia...semuanya la...tapi bla dia dapat offer ke sekolah asrama penuh, dia terpaksa p walaupun dia tak mau p...ayh dia paksa la...lepas tu teman jdi mcam pungguk rindukan bulan...hari2 tunggu dia...tapi sebelum dia p, akhirnya dia mengaku dekat teman yang dia memang couple dengan budak kelas teman tu...pelajar cemerlang sekolah...budak tu pulak 1 kampung dengan teman...masa tu, hati teman btoi2 hancur...rapanya teman bertepuk sebelah tangan...dia da ada orang kesayangan dia...tapi teman still harap kat dia lgi...
mula2 teman marah jugak...tapi tak lama sbab dia memag pandai pujuk teman...teman pendam aja perasaan teman tu, walaupun pda mulanya teman memag nak mengaku dekat dia yang teman da lama suka dekat dia...sebab teman rasa perasaan teman tu akan padam dengan sendirinya....tapi teman silap...teman still syg n ska dekat dia...teman smpan jer perasaan tu...teman kta dekat dia, kalau ada prob apa, wajib bagitau teman...gaduh ka, apa ka...dan dia mmg mcm tu...tiap kali dia gaduh dengan awek dia, dia bgtau teman...dia jugak suruh teman jaga awek dia...Means jangan bgi awek dia curng la...dia syang gler kat awek dia...teman pun buat mcam tu sbb bg teman dia kawan baik teman...walaupun teman dan awek dia 1 kampung dan 1 kelas, teman tak rapat sangat dengan dia...dan awek dia jugak tak tau yng teman dengan dia kawan rapat...sbb teman dengan dia rahsiakan hubungan rapat kmi...pening kan cter teman???hahaha...
smpai la satu tahap, teman dah tak dapat tahan lgi...teman da tak tahan lgi pendam perasaan teman dekat dia...teman dah tak sanggup lgi jdi orng yng selalu jga hati dia sedangkan hati teman terluka...teman selalu nangis sorang2...sbb teman tak ska luahkan perasaan teman dekat sapa2...teman ada kawan...tapi bukan sahabat...nak luah kepada sahabat teman yng satu itu, dia dah ada awek....jdi, teman pendam aja...bila teman dah tak than lgi, teman terus terang dengan dia yng teman ska dekat dia...dan teman nak putus kawan dengan dia...
dia mmg terkejut gler bla dengar apa yng teman cakap masa tu...dia lgi tekejut bla teman kta nak putus kawan dengan dia...teman dah tak sanggup lgi jdi kaunselor dia dengan awek dia...dia bgitau teman, kenapa teman tak cakap dekat dia awal2 yng teman skakan dia...sebab dia boleh pertimbngkan teman kalau dia tak ada awek...tpi dia dah ada awek time tu...dan dia takkan curang dengan awek dia...teman tau semua tu...teman tau yng dia takkan lpaskan awek dia dan dia memang pencinta yng setia..teman memang kagum dengan dia...bla teman suruh dia buat pilihan antra teman atau awek dia, dia tak boleh bgi keputusan sebab dia mmg syngkan awek dia di samping teman adlah kwan rapat dia...msa tu teman dah tau siapa teman di hati dia...jdi, teman buat keputusan yng teman takkan contact atau cri dia lgi...teman tak mau kacau hidup dia lgi...teman tak mau kecewa lgi...jdi, scara rasminya teman ptus kawan dengan dia...kalau tak silap teman,teman ptus kawan dengan dia pada hari rabu, 23/08/06...teman ingt lgi semua tu...
teman nangis sepanjang malam...teman syngkan dia...tpi teman tak dapat memiliki dia...tak mungkin sbb dia dah ada orng yng dia sayang...jdi biarlah teman yng undur dri...teman tak mau rosakkn hubungan orng yng teman syng dengan orng kesayangan dia...biar teman yng terluka, jangan dia yng terluka...sampai dia kta teman kejam sebab buat dia mcam tu...biarlah dia nak kt apa pun...aslkan dia bahagia dengan orng kesayangan dia...teman selalu doakan kebahagiaan dia...
lepas peristiwa tu, teman mnyesal sngt buat mcm tu...teman sanggup lepaskan satu2nya sahabat yng teman ada sebab teman kecewa cinta tak berbalas...teman mmg tak patut buat mcam tu sbb cnta dan sahabat adalah dua perkara yng berbeza...walaupun sekarng teman dah kawan balik dengan dia, tpi hubungan dengan dia dah tak mesra macam dulu...msj pun jrng, cntact pun jrang...mungkin dia terasa hti dengan teman...tak pa la...mmg slah teman...teman tak ptut buat mcm tu...teman terlalu ikutkan perasaan teman...
sjak tu, teman dapat pengajaran yng berguna...tak mungkin teman akan biar teman jatuh cinta dekat sahabat teman lgi...sebab bgi teman kalau teman jatuh cinta dekat sahabat teman, hubungan persahabatan dengan sahabat teman akan hancur...jangan salah faham...sahabat dan kawan membawa mksud yng berbeza...sahabat adalah teman yng rapat...tempat mengadu...manakala kawan adalah kawan...kawan tak standing dengan sahabat...sekarang teman ada dua sahabat...I dan purple bear...I adalah lelaki...sahabat sejati teman...sampai sekarng, teman berjaya control hati teman...teman tak pernah syng di lebih daripada syng kepada sahabat...teman mmg syg dia...tpi syng sebagai sahabat...dia pun dah ada kekasih...purple bear tu awek dia la...dan teman harap sngt apa yng dah jdi dekat teman dulu, tak berulng lgi...teman syngkan hubungan persahabatan teman...biar teman single...aslkan teman dapat kasih syng dri seorng sahabat...itu dah cukup bgi
teman...
mungkin da yng akan kta lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan baik....sebab perasaan sayang akan berubah dri sayng kepada sahabat kepada syng lebih daripada sahabat...teman setuju dan pada msa yng sama teman tak berapa setuju...teman setuju sebab benda ni dah pernah jadi dekat teman...dan teman tak berapa setuju sebab teman sekarang dah ada kawan baik lelaki dan samap isekarang teman berjaya control hati teman....teman control perasaan teman agar teman tak sayng sahabat teman lebih2...dan teman berjaya...mungkin teman berjaya sekarang....masa depan tak tau lagi kan...so, harap2 tak la...teman tak nak kehilangan sahabat buat kali yng ke dua...

kalau ada kawan sekolah teman baca blog teman ni, mesti korang dah tau sapa yang teman maksudkn... btoi tak??? tu cter dulu la wey.... da dekat2 nak lupa dah pun... hahaha... jangan korang perli teman dah la... sikit2 tak pa la...kekeke....
ok lah...sampai di sini aja la...da letih la...nanti teman cerita kisah cinta teman yng lain pulak...dan ada yng lgi teruk dari yng ni...nak tau????tttunnngggguuuuu...!!!!hehe...


P/s=cinta dalam hati amat menyakitkan....lebih sakit lagi kalau cinta tu tak berbalas...dan akan menjadi lebih sakit andai insan yng kita suka tu juga turut sukakan kita, tpi kita tak tau...jangan lambat bertindak kalau tak mahu menyesal seumur hidup....jangan kita hanya mampu melihat insan yang kita sayang di rampas orang lain..........


4 comments:

Cik MoMo said...

did i know him about your puppy love wani??epricsua

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

err...i thing u noe ler....its too obvious.....hehehe.......
btw.....epricsua tu amenda???kekekeke......

Cik MoMo said...

dats boy ad relate pape ngn ak gak ke lu??
agkla weyh.ak rs mmg ak knl.sme school ngn ak ms f1 jp kn??
xpela wany.laki..mmg cm2.ngn kita ckp kwn.diam2 da psg yg laen.normal la tuh.laki miang,xcpt my luv.hahaha...epricsua 2 nthla..haha.ak tertaip ah.tersilap.ak pon xtaw mksd dia doe

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

haha...cter dulu dowh...kekekeke