Pages

Thursday, May 14, 2009

kepercayaan....

elo korang..teman ada soalan hari nie.....korang percaya kepada kawan korang??kalau percaya, percaya yang macam mana??

member teman pernah tanya teman, "kau percaya aku?"....teman diam sat...tak tau nak cakap macam mana...sama ada nak berterus terang atau tak.....sebabnya, teman bukanlah seorang yang mudah percayakan orang lain......teman tengok member teman tu, kemudian teman tanya balik...."kau rasa macam mana?" dia jawab "entah la...aku rasa macam kau tak percaya aku"..."kenapa?" tanya teman balik..."sebab kau tak pernah kongsi masalah kau, rahsia kau dengan aku....kau simpan sorang2 jer....kalau kau percaya aku, kau takkan buat macam tu..."

teman tengik muka member teman tu, n hati teman mengakui kebenaran tu....teman suka pendam masalah teman....susah nak citer kat orang lain....kenapa??sebab ada sesuatu yang pernah jadi kat teman jadi lagi dekat teman....macam teman selalu cakap,"learn from experience".....itu yang teman buat...belajar dari pengalaman teman yang lalu.....pengalaman mengajar teman untuk susah nak percaya orang lain.....

teman pernah kena khianat, kena tipu, macam2 lagi la...teman percaya dekat sorang rakan teman, ceritakan rahsia teman dekat dia, last2 pe yang teman dapat??PENGKHIANATAN!!!!teman boleh tahan lagi kalau hanya melibatkan diri teman sorang saja....tapi bila dah melibatkan keluarga teman, hati teman punah......kalau dulu teman mudah percaya orang, tapi sekarang tak lagi......susah sangat hati teman nak cari seseorang yang boleh simpan kejap rahsia teman...(teman da jumpa 2 orang skunk...harap2 kepercayaan teman tak di sia2kan..)

pengkhianatan yang rakan teman buat kat teman memang teman akan ingat sampai bila2......di sebakan dia teman bergaduh besar dengan mak teman......masa tu teman form 3.....nasi baik teman dok kat hostel.....balik sebulan 2 kali....tapi, bila teman balik, mak teman buat tak tau dekat teman...macam tak nampak teman yang ada dekat rumah masa tu....kalu time makan, mak teman panggil adik-beradik teman yang lain kecuali teman......kalau mak teman ada kat dapur, teman g dapur mak teman pergi ruang tamu tengok tv...bila teman join tengok tv, mak teman masuk bilik....seolah2 mak teman tak mau tengok teman lagi dah!!!

bayangkan perasaan teman masa tu....disebabkan rakan teman, hubungan teman dengan mak teman rosak......hari2 teman menangis sorang2....mungkin salah teman jugak sebab teman cerita hal keluarga teman dekat dia...tapi kanapa mesti dia hebohkan hal tu???kenapa sampai sanggup rosakkan hubungan teman dengan mak teman????

nasib baik teman ada ayah yang sangat faham hati teman....kebetulan ayah teman kerja dekat sekolah teman.....kadang2 teman menangis depan ayah teman sambil mengadu rindu dekat mak teman.....ayah teman cakap "adik, sabar la.....nanti mak ok la tu....mak tengah marah lagi tu....lain kali jangan buat macam nie dah tau..."

lama jugak la hubungan teman dengan mak teman dingin...dalam 3 bulan macam tu.....dengan nak ambik PMR lagi...memang pressure gila....teman ingat lagi masa teman nak p kem induksi kadet polis, teman balik umah sat sebab tertinggal barang.....teman masuk umah, teman tengok mak teman tengah baca pepar...bila teman keluar, ayah teman suruh teman p salam mak teman...bagi tau teman nak p kem....teman tak bapa mau...tapi ayah teman suh jugak...so, teman pown p la...

"mak, adik nak p kem kat bukit selambau...kem kadet polis.." teman hulur tangan nak salam dengan mak teman....mak teman dengat ja suara teman, mak teman buat2 tidur......masa tu jugak teman menangis.....mak teman marah teman lagi.....teman keluar, tengok ayah teman, pas2 nek moto p sekolah....ayah teman tepuk ja bahu teman.....suruh teman sabar agaknya.....teman senyum ja...tak leyh kata apa2.....

sepanjang dekat kem bila teman sorang2, teman mesti nangis....sebab tu tema jadi hiperaktif...tak leyh dok diam...kalau tak, teman nangis lagi....teman tak tau nak buat apa....teman nak cerita dekat orang lain, teman takut teman kena KHIANAT lagi.....tapi last2 teman cerita jugak denat member teman..teman tak tahan....dia pown nampak teman tengah nangis time tu...so, mau tak mau teman cerita jugak.....alhamdulillah.....rahsi tu kekal jadi rahsia....teman percaya dia...tapi sekarang da lost contact......nak lagi jumpa sahabat macam tu....

mak teman pown tak tau yang semua tu bukan salah teman 100%..ayah teman tau sebab teman cerita denat ayah teman.....teman bsgitau ayah teman jangan bagitau mak teman....lama2 hubungan teman ndengan mak teman back to normal.....entah macam mana ntah.....mungkin sebab mak teman kesian tengok teman hari2 cuba cakap dengan dia...ya la...kasih ibu.....teman betoi2 mintak maaf kat mak teman pasa kes tu......tapi tak cter semua la...juz admit tu kesalahan teman.....mak temant tak kata pa.....tapi seba hal tu ada a effect dia...teman da tak berapa rapat dengan mak teman macam adik2 teman yang lain.....tak pa la...at least hubungan teman dengan mak teman da back to normal..n teman dengan ayah teman sangat akrab.....

jadi, salh teman ka kalu teman susah nak percaya orang???teman susah nak percaya orang, tapi senang ilang kepercayaan dekat orang.....sekali orang tipu teman, susha sangat teman nak percaya bali....kecuali ada hal2 yang tertentu.....

n teman jugak susah nak percaya lelaki???kenapa???sebab lelaki jangan di percayai.......teman kenal ramai kawan.....n teman ada ramai kawan lelaki....dalam ramai2 tu, ada la dalam 2 3 orang ja yang teman boleh percaya....percaya maksud teman dekat sini dalam hubungan kekasih la....berapa kerat sangat lelaki betoi2 honest dalam relationship kan???girl pown sama ja.....so, moral value of the story, don't easily trust people...they might hide sumting from us....

tapi,teman bukan tak percaya langsung kat member2 teman tau..teman percaya kalau diorang cter pa2 dekat teman...cuma teman tak percaya dalam nak simpan rahsia teman atau berkongsi masalah ja....jangan salah faham ya anak2...hehe...

ok...that's all 4 my merapu today....gila nya skema dowh....hahaha...k....t teman post mendalen lak yek....papai..salam..take care....

p/s: teman percaya sangat dekat i n pb.....teman tau diiorang jujur kawan dengan teman......n sekali sahabat korang percayakan korang, jangan khianati diorang....tak bek buat macam tu.......sakit sangat.....

10 comments:

note said...

tol ker ang percaya aku??
huhuhuhu...pasti??

hahahaha

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

kalu aku kta tk cya ang majok lak...hahaha....
prcya mmg la....
tpi suspicious tu ttp ada...
heheh

note said...

xkra xpercaya sepenuhnya lar nie...
majok lar aku cm nie...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
PB tolonggggggggggggggg

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

tengok...
aku da agak da...
hahahha...
cm bebudak....

note said...

yeke cm bdk2??
yes22...
akhirnya ang akui yg aku bkn org 2a..
hahahahaha

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

aku kata cm budak2 ja.,..
tua ttp tua....
hahahhahahahah..
jgn prasan nowh??
ang da tua???wakaka

note said...

ang pon sama jar kata org...hehehe...oker ar aku blh ikot idol aku...huhuhy

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

eh, tak dak tak dak..
aku muda dri ang k?
aku bru 18.....hahaha,...
tpi rupa aku mcm dak umo 1o taun tau??
muahahahahah

note said...

yelar 10 yahun..mka cm mak buadak..hahahahaha...
da hati nk jd bdk 10 taun..haha
lawak22222

(mIsS AsHy)musafir di bumi ALLAH said...

mak sedara budak kan????orait r tu....
hahahaha....tak pa la..
aku tau ang jeles..
ang da tua....
wakakakkaakkakkaak.........